Українська мова

17 березня
Тема "Написання прислівників разом, окремо і через дефіс"
1. Передивіться відео


2. Виконайте онлайн завдання
3. https://webpen.com.ua/pages/Morphology_constant_leng_parts/preposition_spelling.html

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Тема «Написання прислівників разом і через дефіс. Тренувальні вправи»
1.Передивіться відео.Пригадайте.


https://www.youtube.com/watch?v=6UoopVNYSmIВиконайте
2. Виконай онлайн тести.
http://www.ridnamova.kiev.ua/html_test/2.9.6-test.html
3. Виконай письмову у зошиті впр. 404 (підручник стор. 142)

-----------------------------------------------------------------------------
31.03.20
Тема "Написання прислівникових сполучень"



https://www.youtube.com/watch?v=9P2_HgjmulU

підручник стор. 143-144, впр. 411, 413, 419.
--------------------------------------------------------------------------
01.04.20
Контрольна тестова робота №5 (7 клас) Прислівник Варіант 1 1. Прислівник - це: а) незмінна самостійна частина мови; б) незмінювана форма дієслова; в) службова частина мови; г) особлива частина мови. 2. Знайдіть рядок, у якому всі слова - прислівники. а) Вічність, темно, сім, жовтий, біжить; б) голосно, ліворуч, день у день, безумовно; в) один, вільний, зранку, поле; г) корабель, коротко, викрикуючи, сумно. 3. Визначте спосіб творення прислівників по-українсько¬му, засвітло, зверху. а) Префіксальний; б) суфіксальний; в) префіксально-суфіксальний; г) безафіксний. 4. У якому рядку записані прислівники, від яких не можна утворити ступені порівняння? а) Гарно, багато, далеко, рішуче; б) наспіх, тут, зопалу, навмисне, спросоння; в) дорого, голосно, вузько, дбайливо; г) глибоко, рано, швидко, лукаво. 5. Виділіть рядок, у складі якого - лише словосполучення з прислівниками зі значенням часу дії. а) Панує довго-довго, записувала щоліта, весело співати; б) прийшов увечері, побачив уперше, співати втрьох; в) складали з давніх-давен, зібрати взимку, завжди сміється; г) падати донизу, колись прийде, говорив спросоння. 6. Знайдіть рядок, у якому всі прислівники пишуться через дефіс. а) (Без)угаву, (по)двоє, (в)міру, (по)братському; б) хоч(не)хоч, (на)гора, як(от), (по)моєму; в) (за)довго, (поза)вчора, (без)вісти, (в)друге; в) (ні)куди, з(дня)на(день), (до)побачення, ось(ось). 7. У якому рядку всі прислівники пишуться з -нн-? а) Бажан...о, впевнен...о, шален...о, віддалей...о; б) відмін...о, священ...о, старан...о, щоден...о; в) гуман...о, активи...о, безупин...о, сон...о; г) незбагнен...о, ден...о, зелен...о, туман...о. 8. У якому рядку всі прислівники пишуться окремо? а) Де(таки), так(от), зроду(віку), десь(то), (казна)як; б) (по)доброму, врешті(решт), (з)давніх(давен); в) (з)року(в)рік, (на)щастя, рік(у)рік, (без)кінця; г) як(раз), (по)нашому, (в)цілому, (по)перше. 9. У якому рядку записані прислівники, що виступають в реченні присудками? а) Навстіж, холодно, прекрасно, там, сюди; б) соромно, сухо, темно, легко, спросоння; в) можна, варто, слід, треба, потрібно; г) зразу, важче, праворуч, подекуди, ніяк. 10. Утворіть прислівники префіксальним способом. На(перед, чисто), не(багато, гарно, весело, радісно). 11. Визначте, якими членами речення виступають виділені слова. Озеро Байкал глибше за Каспійське море. Копай глибше.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

07.04.20
Виконай онлайн контрольну роботу з теми "Прислівник".Шановні учні, сфотографуйте результат і прийшліть вчителю, або класному керівнику.https://learningapps.org/view2061815
--------------------------------------------------------------------------------------------------

10.04.20
Тема "Прийменник як службова частина мови.Види прийменників за будовою". 
Завдання1. Передивись уважно відео 

Завдання 2 Виконай вправу 438 у зошиті і сфографуй. Відповідь відправ учителю.( Підказка: правильне виконаня вправи є в відео)
-----------------------------------------------------------------
 14 квітня. 
Тема "Жанри мовлення: оповідання, замітка. Особливості побудови замітки" Жанри мовлення оповідання - невеликий прозовий твір,в якому розповідається про подію чи кілька подій в житті героя. Відгук - це обмін враженнями про твір, фільм та інше, вираження свого ставлення до подій, героїв, вчинків. лист - це письмове висловлювання, призначене для спілкування з кимось на відстані. замітка - коротке повідомлення про якусь подію, що може зацікавити читачів.
Завдання написати замітку.
Пам’ятка: Як працювати над заміткою. 1) Доберіть тему, яка б зацікавила всіх. 2) Визначте адресата й мету мовлення. 3) Сформулюйте основну думку. 4) Чітко продумайте композицію замітки. 5) Добирайте переконливі докази. 6) Дотримуйтесь відповідного стилю і типу мовлення. 7) Дбайте про мовленнєве оформлення замітки. 
Фото замітки надіслати вчителю!
--------------------------------------------------------------
15.04.20
Тема «Написання похідних прийменників разом, окремо і через дефіз»
1 Уважно передивись відео!

https://www.youtube.com/watch?v=ZNexcgYI47c
Виконай вправу письмово.
Забігати... батька в пекло;... батога; бере... плечей; мороз... плечей бере; мороз... плечима бігає; мішком... рогу вдарено; вибивати ґрунт ... ніг; видерти . землі; мов лихоманка так ... плечей і візьме; язик ... вухами мотається; ставати... дороги; не сходити... очей; ... чужим тином.

Довідка: із/за, по/перед, по/за, по/під, по/перек, з/за, з/під, з/перед.
Фото роботи перешли вчителю.

--------------------------------------------------------------

Тема «Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням»

1.     Передивись уважно відео




 2.Самостійна робота (пройди тест і надішли вчителю)

1. Сполучник  –це …

А   самостійна частина  мови.

Б   службова частина мови.

В  форма дієслова.

2. Сполучники поділяються на групи …

А   за походженням, способом уживання у реченні.

Б   за походженням,  будовою.

в)  за  будовою, значенням.

3. У якому рядку правильно вказано морфологічні ознаки сполучника.

А   Рід, число, відмінок.

Б   Час, вид, особа.

В   Незмінне слово.

4. Сполучники за значенням бувають…

А   сурядні й підрядні.

Б   похідні та непохідні.

В   прості й складні.
5. Яка роль сполучника в реченні?
А   Додаток.
Б   Обставина
В   Членом речення не буває.
6. Вказати рядок, у якому всі слова є сполучниками.
А   Зате, хоч, тому що, про.
Б   Або, та, не, якби.


В   І, щоб, немов, чи.

--------------------------------------------------------------------------------

21.04.20 



---------------------------------------------------------------
24 квітня Тема "РМ .Твір - розповідь "Моя улюблена справа". Напишіть твір в художньому стилі я ви або (готуєте обід, малюєте, ремонтуєте тощо).
--------------------------------------------------------------
28.04.20
Тема «Частка як службова частина мови. Розряди часток за значенням»
Передивись відео, запам`ятай!
https://www.youtube.com/watch?v=jhzJ1oDS9CA
      Часткою називається службова частина мови, яка надає реченню чи окремим його членам певних відтінків значення або служить для утворення окремих граматичних форм. Наприклад: Невже тобі воля не обридла? (Леся Українка).
За  значенням і вживанням частки поділяються на модальні (фразові), заперечні й формотворчі.
1. Записати частки, розподіливши їх у три стовпчики:
а) модальні; б) заперечні; в) формотворчі.
      Хай, нехай, би, не, ні, ані, хіба, чи, невже, що за, що то, ось, от, це, оце, ото, он, ген, саме, якраз, справді, точно, власне, хоча б, аж, же, мовби, годі, бодай, бо, давай.
----------------------------------------------------------------------------
Тема "Написання часток -бо, -но, -от, -таки" 
1. Передивіться уважно відео, запам`ятайте! 
https://www.youtube.com/watch?v=Yx1OadlhfLg 
2. Випишіть з тексту частки. 
Був би послом, якби не вдався ослом. Аж на небі чути, як наші мухи кашляють. Якби пес робив, то б у чоботях ходив. Чи я не знівечив чужого слова? Чи не забув, як гомонить діброва? Нехай не падає прокляття на наше прізвище родинне, нехай же, сину, довіряє твоєму підпису людина. І тільки попіл попелом лежить. Якою б темною ніч не була, а сонце таки зійде. (Підказка 12 часток не-3) 
Розпишіть, будь ласка!
--------------------------------------------------
Завдання: Твір-оповідання
--------------------------------------------------
7 травня 
Контрольний диктант "Лебеді"
https://www.youtube.com/watch?v=SFsBK-YcbYk 
Прослухайте і запишіть. Успіхів вам! 
Сфотографуйте і надішліть вчителю
--------------------------------------------------
        Тема «Правопис часток»
https://www.youtube.com/watch?v=q0rJgzqOQl4
       Запишіть частки
Аби/хто, де/який, чи/мало, що/найкраще, як/раз, ані/трохи, будь/що, все/таки, де/з/чим, що/до, що/ж/до, будь/з/ким, хто/зна/в/якому, казна/ як, де/небудь, як/от, аби/то, все/ж, будь/де, де/б/то/не/було, звідки/небудь, що/то/за, чий/небудь, хіба/що, от/таки, або/що, не/мов/би/то, ні/би, ато/ж, а/як/же, а/вже/ж, тако/ж.
------------------------------------------------------
                     Середа 13 травня
Тема «Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значення»
1.            Передивись відео, виконай запропоновані вправи.

2.               Виконайте творче  завдання.  
У подані речення введіть вигуки з  довідки, з’ясуйте групу за значенням.
Наші  ліси  прекрасні,  неповторні!  Який  голос  у  мого  товариша!  Рідна  земле,  ми  твої  сини!  Дуже  хотілося  нам  побувати на  полі,  де  точився  цей  бій.  Як  час  летить.  Дуже  змінилося  все за  цей  рік.  Ще  й   прикидаємось.
Д о в і д к а:  ох,  о,  ач,  ой,  о,  гай-гай,  ах.

Успіхів тобі!


            П'ятниця 15 травня
Тема «Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значення»

Із поданих слів випишіть:

1 група-емоційні вигуки;

2 група-спонукальні вигуки;

3 група-вигуки етикету;

4 група-звуконаслідувальні слова;

Гой, фі, ого, ну, шабаш, тррр, тьох-тьох-тьох, леле, цить, спасибі, кукуріку, бубух, будь ласка, привіт, ай, от тобі раз, ква-а-а, м’яв-у, надобраніч, геть.
---------------------------------------
19 травня 
Контрольна робота "Службові частини мови" (тести у гугл формі) https://docs.google.com/forms/d/1p8bKSqb451G8iDuGYqTmzH0vmR8MRUcHjHsEb5TLxPA/edit


3 комментария: